Friday, January 15, 2010


CAKE



Chocolate Moist Cake with banana layer


Kek Coklat Moist ni, saya buat khas sempena birthday my dear hubby. Asalnya nak buat Kek Coklat Moist jer, tapi bila tengok mms yang adik kat kampung sent dia wat layer dgn banana, nampak sedap pulak... macam kat Secret Recipe tu... so saya try buat jugak. ini lah hasilnya... Try le rasa... 'walla...



Chocolate Moist with banana layer

Ha.. ni pasang le lilin dulu sebelum nak potong kek... bukan apa...
suka-suka ikut permintaan anak-anak... biasa la budak2... kalu birthday cake xde lilin x sah...




Chocolate Moist Cake with banana layer

Sedapnya... boleh nampak layer kat tengahnya... banana + choc cream... emmm..



Inilah 1st step nak buat Chocolate Moist Cake with banana layer. Kek dipotong dulu supaya dapat layer dengan banana & choc cream. Seeloknya buat double layer... lagi sedap, terasa pisangnya.. tapi disebabkan stok pisang terhad, saya buat 1 layer jer.




Next....sapu choc cream & susun pisang ...




Lapiskan dengan kek kat atasnya...





Last sekali, sapu chocolate topping pada seluruh kek... boleh tabur chocolate rice pada bahagian tepi kek... dan bolehlah hias mengikut kreativiti masing2...


Chocolate Moist Cake round 7" : RM 35


Chocolate Moist Cake with banana layer round 7" : RM 42



Cheese Cake

Yum... yum...yum... Cheese Cake (orange flavor) sedapnya bila makan sejuk2. Saya suka masukkan zest orange + juice orange dalam Cheese Cake supaya x muak sangat rasanya... lagi pun rasanya bertambah lazat dibandingkan dgn plain gitu jer. Nak letak lemon pun boleh...



Cheese Cake

Terliur pulak tengok Cheese Cake yang dah dipotong ni... nak makan sendiri buat tebal pun tak pe... hehehe...




Siapa nak Cheese Cake ni??? ehem..ehem... boleh order... sedap... mak saya yang x suka makan cheese pun boleh suka Cheese Cake ni. Dulu saya beli Cheese Cake kat Secret Resipi bagi mak rasa... tapi mak cakap Cheese Cake yang saya buat lagi sedap... ya ke??? (Saya x reka ni...mak yang cakap...)

Cheese Cake round 7" : RM 40



Walnut Carrot Cake with Cream Cheese Topping

Cubaan pertama buat Walnut Carrot Cake with Cream Cheese Topping... sebelum ni asyik beli kat Secret Recipe jer... teringin le nak buat sendiri. Alhamdulillah ... sedap, cuma keknya xleh tebal sangat, nanti x padan pulak dengan toppingnya... Never mind, next time will do it better...

Walnut Carrot Cake with Cream Cheese Topping round 7" : RM 42

No comments:

Post a Comment