Tuesday, August 9, 2011


Nasi Mandy... lazizzz!!!

MiMi CooKies Delight melebarkan sayapnya dengan menbuat bisnes Nasi Mandy ... lazizzz!!!...

Sebelum ni saya hanya memasak & hidangkan Nasi Mandy kpd tetamu yg bertandang ke rumah. Setelah mendapat komen positif drpd mereka, ramai yg kata Nasi Mandy yg saya masak sgt2 sedap, maka saya memberanikan diri utk mengkomersialkan ia lebih2 lagi skrg bulan Ramadhan... bulan yg boleh wat duit kata orang.. hehehe

Alhamdulillah, ia mendapat sambutan yg menggalakkan. Ramai yg customer beli 1st time, ulang beli lagi pada hari2 berikutnya... ini maknanya Nasi Mandy ini memang sgt2 lazizzz (sedap!!!) Malah dah ada yg booking utk dijadikan juadah berbuka pose kat surau & hidangan kat majlis open house raya nanti.

Saya belajar masak Nasi Mandy yg dikenali jgk sebagai Nasi Arab ni dgn jiran yg berasal dr Arab Saudi... malah salah satu rempah yg digunakan utk masak Nasi Mandy ni, diimport khas dr Arab saudi.. kat Malaysia ni mmg x jupe rempah tu wlp di kedai2 rempah herba Arab...

Ini la rupa Nasi Mandy yang saya masak... Ia dimasak menggunakan beras basmathi bersama 8 jenis rempah asli terpilih, dimakan dengan ayam yang lembut dibakar wangi, juga salad / acar & sambal cili... resepi asli dari Arab Saudi.. makan sekali pasti nak lagi.. emmm walla!!!

Bulan Ramadhan ni saya berniaga di gerai kat Padang Midin, depan Butik Pengantin Seri Impiana, seberang jalan depan SM Padang Midin, dr Pengadang Baru ia sebelah kiri... boleh juga ambik kat rumah saya di Kg Pulau Rusa... (untuk mereka yg tinggal di Kuala Terengganu & kawasan2 sekitarnya la yg blh order ni)

Sesiapa yg berminat nak order untuk try rasa @ utk majlis2 tertentu blh contact saya 012 9797344...

RM 6 jer sebungkus.. murahkan!!!

No comments:

Post a Comment