Saturday, May 22, 2010

TART NANGKA IN LOVELY BASKET


Tart Nangka In Lovely Basket kali ni agak special berbanding sebelumnya, kerana kali ini Lovely Basket ni bertangkai. Ini permintaan dr Kak Nik, Sri Damansara sempena pertunangan anak kawannya.
Bakul Pastri a.k.a Lovely Basket amat sesuai dijadikan hantaran pertunangan @ perkahwinan, lagi pun pastri ni x mudah rosak sepertimana kek aising...

Ini kali ke - 3 Kak Nik Order (thanks a lot Kak Nik...) Tart Nangka pun saya decorate lain dr sebelumnya biar sentiasa ada kelainan...



Pandangan dari atas, tangkai bakul saya buat corak "toncang" & dihias bunga2 kecil warna kuning & merah menambah seri bakul ini...



Lovely Basket kali ni, saya buat lain dari sebelumnya kerana selain ia menpunyai tangkai, lilitan tepi bakul tu saya buat corak "toncang". Rumit jugak nak siapkannya. Nak cantik punya pasal... x kisahlah kena bersengkang mata pun... asalkan customer puas hati...



Tart/Pai Nangka memang jadi pilihan kerana rasanya yg sedap, x muak dgn aroma jem nangka yg asli, homemade serta tahan lama... Deco kat atasnya saya bagi tema " setangkai bunga di taman hati".. hahaha




No comments:

Post a Comment